Het kleurenmonster
(Periode 14/10 tot en met 25/10/2019)
Het kleurenmonster is in de war. Hij voelt zich blij, verdrietig, boos, bang en kalm tegelijk. Wat is er met hem aan de hand? Met de hulp van een meisje probeert hij alle emoties die hij voelt een eigen plek te geven.
We brachten allerlei dingen mee die ons blij, bang, boos, verdrietig, rustig of verliefd maken.
We deden een kringgesprek over elk gevoel: Wanneer ben je... ? Hoe zie je dat? ...
We zeiden zinnen op een boze, blije, bange of verdrietige manier.
We beluisterden verschillende situaties en kozen welk gevoel er volgens ons bij hoorde.
waarna we dit ook nog eens met foto's van mensen of foto's van kunstwerken konden herhalen.
We keken naar een foto van een situatie en tekenden het juiste gevoel erbij.
In de luisterhoek luisterden we naar liedjes over allerlei gevoelens van Kapitein Winokio.
We maakten een eigen kleurenmonster dat in de war was door te tekenen, prikken en weven.
We schilderden een bang monster met zwart en wit.
We maakten een kleurenmonster van blokken.
We deden een spokendans,
dansten een blije dans nl. Chi Chi Wa
en deden aan meditatie (rustige monster). We luisterden naar het verhaal van de wensster, beleefden het met gesloten ogen en bespraken erna rustig wat we zoal zagen,... .
We kleurden de bolletjes in de volgorde van de kleurenmonsters
en tekenden zelf ons eigen monster.
We brachten een eigen poppenspel van het verhaal van De Gruffalo.
Filmpje van een deel van het poppenspel door Mauro, Aymen en Briek:
Filmpje in 2 delen door Aymen, Lou en Titus
Filmpje in 2 delen door Martin, Juliette en Annanbelle
Waar kon juf Liesbet ons nog met blij maken in de klas?
"Mogen we eens met de ridders spelen?" Tuurlijk
"Heb je lego? Mogen we daarmee bouwen?"
We maakten heerlijke pannenkoeken. Smakelijk!
Sommigen werkten hun molshoop nog af
en anderen bouwden, speelden op de computer, puzzelden,... . (ook de kleuters hebben foto's genomen)